5 ключа за здравословно хранене

юли 11, 2012 Няма коментари »
5 ключа за здравословно хранене

Има 5 важни ключа за здравословното хранене: почистване, правилно готвене, съхранение в подходящи условия, разграничаване на сурова и готвена храна, пресни продукти.
Храната трябва да се готви при 70 градуса. Приборите – нож, дъска за рязане – за сурово-приготвените продукти, трябва да са отделни. Не трябва да се съхранява твърде дълго в хладилника. Препоръчително е замразената храна, да се размразява на стайна температура.
Друг важен аспект е личната хигиена. Готвенето с чисти ръце, предпазва от болести и зарази, предавани по хранителен път.

  1. ИЗМИВАНЕ. Измивайте хубаво храната, ако се налага накисвайте по-продължително във вода.
  2. РАЗГРАНИЧАВАНЕ НА СУРОВАТА И ГОТВЕНАТА ХРАНА. Приборите за обработка на различните храни, трябва да са отделни. Съхранявайте ги в отделни кутии. Особено месните продукти и рибата.
  3. ПРАВИЛНО ГОТВЕНЕ. Месните и рибни продукти трябва да се готвят на 70 градуса. Същото се отнася и за яйцата. Правилното готвене убива почти всички опасни микроорганизми.
  4. БЕЗОПАСНА ТЕМПЕРАТУРА ЗА СЪХРАНЕНИЕ НА ПРОДУКТИТЕ. Сварените и приготвени храни, не трябва да се съхраняват на стайна температура повече от два часа. По-деликатните продукти се съхраняват на не по-малко от 5 градуса. Притоплянето на изстудените храни не трябва да надвишава 60 градуса. Замразената храна се размразява на стайна температура.
  5. ПРЕСНИ ПРОДУКТИ. Внимавайте с подбора на продукти и места за пазарене. Уверете се, че източника на суровини е сигурен.

Снимка: healthyfoodssite.com

Подобни статии

Коментари са забранени.