Чували ли сте за противовъзпалителна диета?

ноември 27, 2012 Няма коментари »
Чували ли сте за противовъзпалителна диета?

Чували ли сте за противовъзпалителна диета? А знаете ли, че холивудски знаменитости като Ан Хатауей, Кейт Хъдсън, Гуинет Полтроу, запазват формата си, именно с такъв режим? Тази диета не се фокусира само върху ограничения прием на калории, а и насочва вниманието ни към здравословния противовъзпалителен план.

ВЪЗПАЛЕНИЕ.
Възпалението е основа на редица болести. То може да е както обикновена травма по тялото / порязване, открита рана/, така и следствие на външни фактори / възпаление на венците, сливиците, дихателните пътища/. Това може да доведе до диабет, сърдечно-съдови заболявания, артрит (възпаление на ставите), депресия, мигрена, Алцхаймер, и дори рак. Причина за тези болести са начина на живот и хранене.

ПРОТИВОВЪЗПАЛИТЕЛНА ДИЕТА
Противовъзпалителната диета се основава повече на качеството, отколкото на количеството, което ядем. Води се по думите на бащата на медицината, Хипократ,“Твоята храна е твоето лекарство“. Създателят на диетата е Д-р Андрю Уейл, възпитаник на Харвард. Предписва се от лекари по целият свят и е с научно доказана ефективност. Препоръчва се при пациентите със сърдечни заболявания, висок холестерол, диабет, остеоартрит (артрит) и рак. При загуба на тегло, предпазва от болести. Различава се от другите диети, че се интересува от цялостното здравословно състояние. Приликата е една: сваляне на килограми. Може да се прилага за кратък период от време.

ПРИМЕРНО МЕНЮ ЗА ПРОТИВОВЪЗПАЛИТЕЛНА ДИЕТА

Закуска: овесена каша, орехи, ягоди, бадемово мляко.
Причина: Овесените ядки съдържат флавоноиди, ягодите са антиоксиданти, орехите съдържат омега 3.

Обяд: Сандвич с пълнозърнест хляб, пуешко, маруля, домати, рукола.
Причина: Съдържа ликопен за подновяване на клетките; лигнани, които са антиоксиданти и регулират хормоналното равновесие; антоциани за обмяната на веществата.

Следобедна закуска: боровинки и бадеми.
Причина: Съдържа масла за защита на сърцето и антоциани.

Вечеря: Печена сьомга и салата от спанак, прясно изпечени праскови с канела.
Причина: Сьомгата е най-важният елемент на противовъзпалителната диета включва много омега-3 мастни киселини.

Снимка: naturalhealth365.com

Подобни статии

Коментирай