Менопаузата оказва влияние и върху кариерата

октомври 23, 2012 Няма коментари »
Менопаузата оказва влияние и върху кариерата

Този период на физически и емоционални промени, оказва въздействие върху живота на дамите, и дори създава проблеми. Прехода към менопауза при някои жени, оказва отрицателно влияние върху тяхната кариера.
На тази възраст повечето от нас, имат работа и повече отговорности. Това увеличава стреса. Риска от загуба на работното място е голям. Предотвратяването на проблемите по време на менопаузата, е възможно, ако се вземат мерки предварително.

Проблеми при прехода към менопауза.

  • Менструалното кръвотечение става по-често, на 20-22дни.
  • Менструалните болки се усещат повече.
  • Появяват се колебания в настроението.
  • Виждат се симптоми на депресия, безсъние и умора.
  • Изживяват се проблеми с понижена концентрация и слаба памет.
  • Разсеяността и умората създават сериозни проблеми! Започвате да забравяте уговорени срещи, не отговаряте на важни писма. Така пропускате сделки.
  • Безсънието води до понижена концентрация на следващият ден. Умората пречи на работният процес.
  • Горещите вълни ви карат да търсите прохладата на вентилатори или климатици. Това причинява дискомфорт на колегите ви.
  • Колебанията в настроението причиняват агресивно поведение спрямо колектива.
  • Болката в костите намалява производителността на труда.
  • Повишаването на теглото забавя дейността на белият дроб и сърцето,а това пречи на ритъма ви през целият работен ден.
  • Честото кървене предизвика анемия, сърцебиене, виене на свят и припадъци. Постоянното ходене до тоалетна е проблем на много работни места. Например операторка в кол-център, може да срещне проблеми, заради това.

10 стъпки за облекчаване на симптомите при менопауза

  1. Задължително спрете цигарите. Заменете кафето с билков чай.
  2. Често пийте студена вода. Това ще облекчи горещите вълни.
  3. Давайте си кратки почивки.
  4. Дишайте чист въздух, като излезете в градината или на балкона.
  5. За да предотвратите проблема с изпотяването, носете фини материи и си вземете резервни дрехи.
  6. Спортувайте редовно. Това ще увеличи секрецията на ендорфин, ще ви направи по-щастливи и ще ви помогне да регулирате теглото си. Плуването и ходенето са много подходящи.
  7. Съберете се с колежкии от вашата възрастова група и си организирайте семинар. Така ще повишите информираността си.
  8. Ако имате тежки оплаквания, се консултирайте с лекар.
  9. Избирайте правилно храната си. Предотвратете наддаването на килограми, защото затлъстяването по време на менопауза води до сериозни здравни проблеми.
  10. Приемайте антиоксидантни хранителни вещества, за да осигурите детоксикация на организма.

Източници на витамин C: цитрусови плодове, ягоди, броколи, домати, чушки, манго, грозде, киви, аспержи, грах, магданоз, спанак.
Източници на витамин Е: студено пресован зехтин, пшеница, месо, яйца, картофи, листни зеленчуци, ядки, зърнени храни.
Източници на селен: риба тон, бирена мая, пълнозърнести храни и сусамени семена.
Цинк: постно месо, риба и други морски дарове, птиче месо, яйца, тиква, слънчоглед, джинджифил, магданоз, гъби.
Каротин: моркови, домати.
Мастни киселини (Омега 3 и Омега 6): Ленено масло, мазна риба, ядки, зелено-листни зеленчуци.

Снимка: genconnect.com

Подобни статии

Коментирай