Колко часа трябва да се спортува на седмица?

октомври 3, 2012 Няма коментари »
Колко часа трябва да се спортува на седмица?

Колко часа да спортуваме на седмица, за да отслабнем, или да поддържаме килограми? Какво да ядем преди, или след тренировка? Отговорите на тези и други въпроси, ще намерите тук.

Спортуването предпазва хората от затлъстяване, сърдечни болести, високо кръвно налягане, и хронични заболявания, като диабет и др. Укрепва дихателната и имунната ситема.
За здраве, е необходимо да правите упражнения 3 пъти в седмицата, по 30-35 минути. За да сваляте килограми, трябва да спортувате 4 пъти седмично, по 40-45 минути.

Разходка за горене на мазнини.
Специалистите препоръчват, бавно или умерено ходене по 40-45 минути на ден. Заедно с подсилващите метаболизма вървене и бягане, е полезно и вдигането на тежести. Също така напомнят, че грешното изпълняване на упражненията вреди повече, отколкото помага.

Не спортувайте на празен стомах.
За любителите на сутрешни спортове, като джогинг и плуване, се препоръчва да спортуват 2 часа след закуската. Ако времете не ви го позволява, специалистите съветват да се приемат въглехидрати, 2 ореха, 2-3 сушени кайсии или стафиди.
За тези, които спортуват на обяд, солидната закуска е задължителна. Като най-добра алтернатива се разглежда, пълнозърнест хляб, сирене, домат и краставица.
1 час преди тренировка, е полезно да се изпие чаша мляко и да се изяде един плод. За хората, които спортуват след работа, е добре да хапнат плодове преди упражненията. В противен случай, вследствие от изразходената енергия, след спортуване, се яде повече.

Банан и доматен сок след тренировка.
След спорт, „празното пространство“, е добре да запълните с храни, с висок гликемичен индекс, като банан и доматен сок.
За посрещане необходимостта от витамин Е, е необходимо да консумирате 10-15 ядки /бадеми/, на ден.

Ако приключвате с тренировките късно вечер / 21:00 часа /, не трябва да вечеряте. Може да изпиете чаша плодов сок.
По време на тренировка, на интервал от 15-20 минути, трябва да се пиете по 1-2 глътки вода. Поради загубата на калий и натрий, при работата на сърдечният мускул, се препоръчва консумацията на доматен сок.

Снимка: turbotennis.org

Подобни статии

Коментирай