Колко калории приемате с напитките?

юни 11, 2012 Няма коментари »
Колко калории приемате с напитките?

Знаете ли колко калории съдържат напитките, които употребявате през целият ден?
Когато стане въпрос за диета, на първо място идват винаги зеленчуците и плодовете. Но въпреки строгият режим, калорийните напитки, могат да ви провалят отслабването и дори напротив, да качите килограми.
Вода, черен чай, билков чай, минерална вода – това не са опасни напитки, защото не съдържат захар. Но ако ги подсладите с 1 кубче захар, ще приемете 20 калории.
Например:
7 чаши чай с по две бучки захар, това са 14 бучки по 20 = 280 калории. 2 чаши кафе с общо 4 бучки захар, това са 4 по 20 калории = 80 калории. Сбора от двете напитки е 360 калории на ден, 10 800 на месец, 130 хил. на година. Ако не изгаряте тези калории, е възможно да качите 15 -18кг, за една година, само от чай и кафе. Може да погледнем и пложително. Ако избегнете 18 бучки захар на ден, може да се отървете от 15-18 кг на година.

Калорични напитки, които консумирате, без да знаете:

  1. Концентриран сок от плодове.
  2. Подсладена лимонада.
  3. Сметана и ароматизирани кафета.
  4. Захарни и газирани напитки.
  5. Алкохолни напитки.

Причината за калоричността на посочените по-горе напитки, е съдържанието на сметана, захар и алкохол. Може да избегнете затлъстяването, като пиете кафе без захар, с нискомаслено прясно мляко. Същото важи и за алкохола, ако избирате питиета с по-ниско алкохолно съдържание, ще приемете по-малко калории. Бирата има най-ниско съдържание на алкохол, а ракията – най-високо.

Напитки с ниско съдържание на калории:

  1. Бяло вино и минерална вода: като ги смесите ще получите по-ниско съдържание на алкохол и захар, и организма ще приеме повече течности и електролити.
  2. Прасковено пюре и минерална вода, може да добавите лимонова вода и лед.
  3. Пенлива ябълкова лимонада: прясно изцеден ябълков сок, лимонова вода, прясна мента, лед и минерална вода.
  4. Лека лимонада: рендосани лимони, минерална вода, малко мед и много лед.
  5. Доматен сок и минерална вода: прясно смелени домати, лимонов сок и минерална вода.
  6. Лек плодов шейк: нискомаслено прясно мляко и банан или праскова, смесени в блендера или с пасатора.

Снимка: pulsarmedia.eu

Подобни статии

Коментари са забранени.