Как да бъдем по-щастливи?

април 18, 2012 Няма коментари »
Как да бъдем по-щастливи?

Има добри и лоши дни в живота на всеки. Ще ви дам няколко съвета за преодоляване на мрачното настроение и достигана на пълно щастие.
1. Съсредоточи се върху бялото, а не черното!
Спри да хленчиш! Не се оплаквай и се концентрирай върху положителните емоции. Не се подчинявай на безпомощността. Подчертай положителното. Виж потенциала в себе си. Повтаряй си: Аз мога, аз съм страхотна!
2. Оцени това, което имаш!
Много е лесно да изгубиш настроението си. Достатъчно е да влезеш в ролата на вечно губещ. “Вчера беше по-хубаво от днес, приятелката ми има повече късмет, защо да мечтая, като няма да се сбъдне?” Това се казва умствено затъмнение. Положителното е блокирано. Забравяш какво притежаваш, мислиш за това, което нямаш. Спираш да гониш каквито и да е цели. Не предприемаш действия за постигане на щастието си. На олимпиадата в Барселона през 1992, е направено проучване. Оказва се, че тези на 3то място, са по-щастливи от тези на 2ро. Причината е, че сребърните медалисти, мислят, че са пропуснали възможността да станат първи. А бронзовите медалисти, са щастливи, че на стълбичката на победителите. Избягвай грешните сравнения, например: “Петя е щастливка, има кола”. Замени ги с мисли като: “Имам късмет, че ме приеха в университета. Сестра ми, не успя и сега работи в шивашка фабрика”.
3. Приятели, непременно добри приятели!
Нито парите, нито успеха могат да те направят толкова щастлива, колкото добрият приятел. Доказано е, че самотните хора изпадат по-често в депресия, в сравнение със семейните или живеещите с приятели. Добрата приятелка винаги е източник на положителни емоции. С нея може да споделяш всички, да си говориш на всякакви теми. Достатъчно е дори да поседите заедно и да помълчите. Срещай се с хора, които са ти наистина близки приятели. Прекъсни връзка с всички, на които нямаш пълно доверие. По-добре сама, отколкото в лоша компания.
4. Отдай се на работата!
Колкото и да се чудиш, това е така. Ако си поставиш сама цели “как да съм по-добра в работата си, как да го направя, без излишно да се натоварвам”, ще избегнеш лошото настроение. Когато си мотивирана, от това, което вършиш, няма шанс да се депресираш.
5. Забавлявай се като децата!
Ако приемеш живота твърде сериозно, ще спреш да се развиваш. Това се отнася, както до умствено развитие, така и до оптимизъм. Играй с децата си, с партньора си, с приятелите си. Карти, табла, шах, каквото и да е, нека съзнаието ти да е заето с игрите и доброто настроение.
6. Не оставяй днешната работа за утре!
По-малко работа, повече време за мен – да, но внимавай да не се превърне в оправдание. Използвай времето си пълноценно, и ще се чувстваш по-щастлива. Ако успяваш всеки ден да довършваш по нещо, то значи парче по парче завършваш проекта. Това ти дава лично удовлетворение. Кара те да се чувстваш пълноценна. Направи си план. Днес ще изпробвам нова рецепта. Утре ще разсадя цветята, после ще подредя гардероба. Така всеки ден ще си доволна от добре свършената работа.
7. Опитай Випассана медитация!
Випассана (Vipassana) означава “да виждаш нещата такива, каквито са”. Випассана се стреми да премахне трите основни причини за всички нещастия: ненаситност, омраза и невежество. Казват, че Буда е достигнал Нирвана, чрез този метод. Тази техника, не е освобождаване, пречистване от мисли, а обратното, приемане на заобикалящите ни предмети, каквито са. Т.е. чантата си е чанта. Така ще изкорениш чувствата на алчност, гняв, завист, ревност. Ще сложиш край на отрицателните емоции.
8. Възползвай се от лошите ситуации!
Експертите наричат, превъзмогването на трудните ситуации, с понятието еластичност. Хората са способни да правят от мухата слон. И най-малкия проблем да се превърне в ситуация. Вместо това, изведи полза за себе си. След преодоляване на трудностите, наслади се на победата, изживей щастието. Бъди позитивна. Радвай се, че всичко е свършило. Кажи си, че ти си се справила, защото можеш.
9. Почистваща терапия!
Неподредеността, предизвиква обърканост. Подреди дома си. Отърви се от ненужните вещи и тези, които ти навяват лоши спомени. Същото се отнася и за старите дрехи, документи и снимки на компютъра, телефонни номера в мобилния и тефтерчето ти. Изчисти и изхвърли всичко, което ти влияе лошо.
10. Прочисти ума си!
Хедонистична адаптация, това е състояние на човека, който е свикнал с малките щастия в живота си и не ги оценява. Откажи се от монотонното ежедневие. Прави малки промени от време на време. Например, утре сутринта си изпий кафето на терасата, или мини по друг път като отиваш на работа. Размести мебелите в хола. Понякога простичките промени, помагат.

Подобни статии

Коментари са забранени.