Желязото и тийнейджърите

ноември 30, 2013 Няма коментари »
Желязото и тийнейджърите

Желязото е минерал, който помага за изграждането на червените кръвни телца. Добри източници на желязо са: червено месо, яйца, птиче месо, риба, бобови растения и обогатените зърнени храни. Ако не разполагате с достатъчно желязо, можете да станат анемични .
Какво е желязо и защо е важно?
Най- важното е, че желязото помага на кръвните клетки за пренасяне и съхраняване на кислород , който е необходим за енергия. Приема на достатъчно желязо може да подобри представянето в спорта и в училище.
Желязото е важен хранителен елемент за тийнейджърите, особено за момичетата, които започват менструация. Вегетарианците също трябва да обърнат особено внимание на желязото.
Какво е анемия ?
Анемията е състояние, което се случва, когато не разполагате с достатъчно здрави червени кръвни клетки. Това кара хората с анемия да изглеждат бледи и често се чувстват слаби и уморени . Най-честите причини са тежките менструални периоди. Личният ви лекар може да препоръча мултивитамини с желязо. Ако вече сте анемичен, най-вероятно ще предложи хранителна добавка с желязо.
Колко желязо трябва да приемат младите момичета?
Желязото се измерва в милиграми . Количеството, от което се нуждаете, зависи от вашата възраст, пол, размер на тялото и начина на живот. Като цяло, обаче, можете да използвате тези насоки, за да определите колко желязо ви трябва.

Момичета на възраст 9-13г : 8 мг / ден

Момичета на възраст 14-18 : 15 мг / ден

Кои храни са богати на желязо?
Добри източници на желязо са, както вече казах: червено месо, яйца , птиче месо , риба, бобови растения и обогатените зърнени храни, зеленолистни зеленчуци. Важно е да знаете, че вашето тяло усвоява желязото от животински източници по-лесно, отколкото от растителните източници.
Храните с високо съдържание на витамин С, помагат за усвояването на желязото. Комбинирайте такива продукти, с богати на желязо храни. Например: добавете резен домат към сандвич с пуешко филе; сложете ягоди в зърнената си закуска.

Вижте и защо няма да отслабнете без желязо.

Подобни статии

Коментирай