Динята – полезна и вкусна!

юли 2, 2012 Няма коментари »
Динята – полезна и вкусна!

Динята, с добрите си вкусови качества и ползите за здравето, е плодът, който е най-консумиран от българите през лятото.
Латинското наименование е „Citrullus Vulgaris“ . За нейна родина се смятат тропическите райони а Африка. Познати са около 500 вида по Земята. Различават се по дебелина на кората, семки, цвят, форма, но всички са еднакво любими на хората. В България зреят от май до септември. В изобилие са през юли и август.
Вкусът и разхлаждащият ефект, я правят най-консумираният плод у нас. Когато се яде на гладно, организмът възприема по-добре хранителните качества на плода.
Динята е богата на: протеини, мазнини, въглехидрати, желязо, фибри, калций, фосфор, витамин А, витамин С и калий. Има антиоксидантни свойства и благодарение на съдържанието на Бета каротин, е ефективна срещу различни видове рак, помага за регулиране на сърдечната функция и кръвното налягане. Тъй като е богата на фибри, помага и за превенция на рак на дебелото черво. Семената на динята съдържат вещество, наречено Cucurbocitrin ефективно при понижаване на кръвното налягане и бъбречната функция. Не напразно, в много страни, семките на динята се ядат. Не съдържа мазнини и холестерол и е с ниско съдържание на калории, затова е за предпочитане в летните месеци. Богата на вода, минерални соли и антиоксиданти, динята помага за пречистването на организма. Препоръчва се на хора с пясък и камъни в бъбреците. Често е елемент на много диети и макар с ниско съдържание на ликопен, предпазва от сърдечни инсулти.
Както при повечето плодове и зеленчуци, хранителната стойност на динята се съдържа в кората. Затова консумирайте бялата част, под червената, колкото се може по-често.

Снимка: wellsphere.com

Подобни статии

Коментари са забранени.